Program

PROGRAM 22-DNIOWY:

Dzień 1

Wylot z Europy:

Spotkanie na lotnisku na 3 godziny przed odlotem. Przelot do Islamabadu, stolicy Pakistanu.

Dzień 2

Przylot do Islamabadu (poniedziałek)

Załatwianie formalności w Ministerstwie Turystyki, a jeśli czas i warunki pozwolą, zwiedzanie stolicy Pakistanu.

Dni 3 i 4

Przejazd do Skardu drogą wzdłuż doliny rzeki Indus, tzw. Jedwabnym Szlakiem znanym w tej części pod słynną nazwą Karakorum Highway (ponad 800 km). Trasa gwarantuje obcowanie z prawdziwym Pakistanem. Nocleg w hotelu Chilas.

Dzień 5

Przejazd samochodami terenowymi do Askole (czwartek)

Dzień 6

Askole – Korophan (3200 m. n.p.m.)

(3 godziny) Dzień na rozruch. Podchodzimy bez pośpiechu.

Dzień 7

7. Korophan – Jhola (3480 m n.p.m.)

(3-4 godziny) Krótki, ale stosunkowo stromy odcinek między brzegami rzek Dumodoro i Biaho.

Dzień 8

Jhola – Paiju (3750 m n.p.m.)

(6-7 godzin)

Dzień 9

Paiju – Urdukas (4130 m n.p.m.)

(7-8 godzin) Wchodzimy na lodowiec Baltoro, podążamy w kierunku pokrytej głazami legendarnej łąki w Urdukas, położonej na morenie bocznej lodowca. To ostatnie miejsce na szlaku, gdzie egzystują rośliny. Stąd rozpościera się widok na słynne Turnie Trango: Trango Cathedral (Wielka Turnia Trango – 6286 m n.p.m.), Trango Spire (Iglica – 6250 m n.p.m.), Trango Monk (Mnich – 6223 m n.p.m.), Trango Ri (6363 m n.p.m.), Trango Castle ( Zamek 5753 m n.p.m.),

Dzień 10

Urdukas (4130 m n.p.m.)

Dzień przerwy na odpoczynek.

Dzień 11

Urdukas – Gore 4500 m n.p.m.

(6-7 godzin) widoki na Masherbrum (7821m), Gaherbrum IV (7980 m n.p.m.) oraz Muztagh Tower (7273 m n.p.m.). Nocleg na lodowcu Baltoro.

Dzień 12

Gore – Concordia 4720 m n.p.m.

(4-5 godzin) etap na nocleg do słynnego połączenia dwóch lodowych jęzorów: Godwin Austen (spod K-2) i Wigni (spod gniazda Gasherbrumów, Górny Batloro), zwanego Concordią. Miejsce nazywane jest też Salą Tronową Bogów. Stąd roztacza się najsłynniejszy widok na K2 (8611 m n.p.m.), a w zasięgu wzroku wznoszą się ku niebu pozostałe ośmiotysięczniki Karakorum: Broad Peak (8047 m n.p.m.) oraz Gasherbrum I (8068 m n.p.m.) i Gasherbrum II (8035 m n.p.m.).

Dzień 13

Concordia (4720 m n.p.m.)

Dzień odpoczynku.

Dzień 14

Concordia – Baza pod K2 (5135 m.n.p.m.) – Concordia (4720 m n.p.m.)

(10 – 12 godzin) Chętni idą do bazy pod K-2. Powrót a noc do Concordii.

Dzień 15

opcjonalnie odpoczynek w Concordia

Dzień 16

Concordia – Ali Camp (5100 m n.p.m.)

(4-6 godzin) lodowcem Wigni na przełęcz Gondogoro (5680 m n.p.m.), etap gwarantuje przepiękne widoki na szczyty Chogolisa (7665 m n.p.m.) oraz Mitre (6010 m n.p.m.), nocleg na wysokości 5100 m n.p.m.

Dzień 17

Ali Camp – przełęcz Gondogoro (5680 m n.p.m.) – Hispung (3800 m n.p.m.)

(5-7 godzin) przejście przez najwyższy punkt wyprawy (5680 m n.p.m.) z którego rozpościerają się jedyne w swoim rodzaju widoki na K2 (8611 m n.p.m.), Broad Peak (8047 m n.p.m.), Gasherbrum I (8068 m n.p.m.) i Gasherbrum II (8035 m n.p.m.). Nocleg w Hispung (4150 m n.p.m.)

Dzień 18

Hispung – Saicho (3400 m n.p.m.)

(4-5 godzin) Powrót z krainy lodu i skały do cywilizacji rolniczej – widoki n a zielone pola tarasowe Hushe.

Dzień 19

Saicho – Hushe (3050 m n.p.m.)

(4-5 godzin) Zielone tarasy Husie, z Hushe 4-6 godzinny przejazd do Skardu.

Dni 20-21

Przejazd (dwa dni) lub przelot (3 godziny razem z odprawą) do Islamabadu. Przelot umożliwia spędzenie dodatkowego dnia w stolicy Pakistanu

Dzień 22

Dzień w Islamabad – jest to ewentualny dzień rezerwowy, wieczorem powrót do Europy